"Virágprojekt" a napköziben

"Az élet nem elég - mondta a pillangó -, kell egy kis napfény, szabadság és egy kis virág.".

Hans Christian Andersen

Ebben a tanévben a napközis kézműves játszóházakat a virágok jegyében szerveztük meg. Ősszel színpompás őszirózsákat készítettünk, a karácsonyi ünnepek előtt különleges Mikulás virágokkal díszítettük az osztályokat, a közös tereket. Május 27-én a „Virág projekt” lezárásaként pedig kedves, szívmelengető tavaszi alkotásokat állítottunk elő, amelyek mindnyájunk örömét szolgálták. 

Az alkotások a képre kattintva megtekinthetők:

“Maradj az iskolában, majd mi megyünk!”

Nagy örömünkre, idén sem maradtunk színházi élmény nélkül. “Maradj az iskolában, majd mi megyünk!” programsorozatnak köszönhetően nem mi, hanem a Veszprémi Petőfi Színház jött el  iskolánkba, és mutatta be a sportpályán a Kukamese című mesejátékot. Darabban szó volt  barátságról,  szerelemről, izgulhattunk a mese szereplőiért. Mindeközben sok hasznos dolgot tanulhattunk meg környezetvédelemről, szelektív hulladékgyűjtésről, újrahasznosításról, komposztálásról. Előadásnak köszönhetően biztosan tudatosabban fogunk odafigyelni környezetünkre. 




Iskolánk az Új Köznevelés szaklapban

A Digitális Témahét keretében megvalósult Kutatás Projektünkre felfigyelt az Oktatási Hivatal és a felmérésről szóló cikkünket megjelentette az Új Köznevelés című magazinban.  Megtiszteltetés számunkra, hogy egy országos szakmai lapban publikálhattuk a 8.b és 8.d osztály által készített projektet, mely Décsy Dóra, Gábor Andrásné és Kléri István pedagógusok támogatásával készült.
Cikkünket itt olvashatják: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/digitalis-temahet-2021

A magazint az alábbi linken tekinthetik meg: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/lapszamok/2021-4

Gratulálunk a diákoknak és a pedagógusoknak!

Csodálatos Föld

A 2.a osztályosok etika óra keretében a "Csodálatos Föld" címmel projektfeladatot kaptak. Különböző módon, szabadon választott technikai megoldásokkal - rajzzal, plakát tervezésével, képek gyűjtésével, PPT összeállításával stb. - mutathatták be a Föld bolygó szépségeit, természeti és épített környezetünket, már látott vagy vágyott tájait. Voltak olyan gyerekek, akik a bolygó szerkezetét, a Naprendszerben elfoglalt helyét prezentálták. A jelenléti oktatásban tanulók az otthon tanulókkal, az otthoniak velünk  osztották meg élményeiket, alkotásukat egy komplex óra keretében. Mi így tisztelegtünk a "Föld napja" előtt.

Az alkotásokat a képre kattintva tekinthetik meg.

 És íme egy videó: https://www.dropbox.com/s/dw6ekgte2z67ltp/Video%202021.%2004.%2025.%2011%2019%2011.mov?dl=0

 

A magyar költészet napja

Az irodalom egész életünket végigkíséri. A magyar költészet napját Magyarországon 1964 óta József Attila születésnapján, április 11-én ünnepeljük. Ebből az alkalomból minden évben országszerte kulturális programok, irodalmi rendezvények, kiállítások, versenyek, költőtalálkozók, könyvbemutatók várják az érdeklődőket, ahol klasszikus és kortárs költők versei egyaránt szerepelnek. Gyakran diákok, vagy éppen a ma is élő szerzők tolmácsolják a költeményeket.

József Attila, a magyar költészet egyik legkiemelkedőbb alakja, 1905. április 11-én született Budapesten. Szegeden, Bécsben, majd Párizsban tanult, miközben megismerkedett az akkori német és francia költészettel. Magyarországra hazatérve kapcsolatba lépett az illegális munkásmozgalommal. Zaklatott magánélete, rendszertelen életvezetése miatt összeomlott az idegrendszere. A költő 1937. december 3-án a balatonszárszói vasútállomáson egy vonat alá került és szörnyethalt. Posztumusz Baumgarten-díjat kapott 1938-ban, majd 1948-ban életművét Kossuth-díjjal tüntették ki.

 

 

DIGITÁLIS TÉMAHÉT - KUTATÁS PROJEKT

Iskolánk 8.b és 8.d osztályos tanulói (47 diák) a Digitális Témahét keretén belül kutatást végeztek a felső tagozatos diákok körében, hogy tudományos módszerekkel vizsgálják, hogyan változott a boteves diákok élete a vírushelyzet és az online oktatás hatására. Ezt az aktuális kutatási témát közösen választották ki és érdeklődési kör alapján alakult kisebb csoportokban vizsgálták a felsős tanulók életének és szokásainak változásait. A Kutatás Projekt eredményeit ITT publikáljuk, hogy a tanárok, a szülők és a diáktársak nagyobb rálátást kapjanak a gyerekek életében bekövetkezett változásokra.

Cikk folytatása

Újraélesztési alapismeretek oktatása a Botevben

Október 16-a szerte a világon az Újraélesztés Nemzetközi Napja. A hirtelen szívhalál vezető halálok hazánkban. Az esetek többségében mire kiérnek a mentők, már késő, pedig tehetnénk ellene, ha tisztában lennénk az újraélesztés szabályaival és mernénk is alkalmazni azokat.

Egy program keretében, 2020. október 16-tól,  az OMSZ több mint 1500 pedagógust képezett ki arra, hogy a 7. osztályos diákoknak megtaníthassák az újraélesztés alapvető ismereteit. Iskolánkban a diákok képzését Vékony Istvánné, biológia-rajz-angol-etika szakos pedagógus valósította meg 2021. március első hetében.

A képzéseken az elméleti oktatás után  a gyakorlati oktatás kapott jelentős szerepet, melyet a Veszprémi Tankerületi Központ által biztosított AMBU baba és egy Defibrillátor segített. Az oktatás kis létszámú csoportokban valósult meg, így gyakorlásképpen minden diáknak lehetősége volt az újraélesztés minden egyes lépését egyedül megpróbálni. A diákok rendkívül fegyelmezettek voltak, aktívan részt vettek a foglakozásokon és pozitív véleménnyel voltak a tanfolyamról.

Bízunk benne, hogy ezzel még több emberi életet sikerül majd megmenteni.