Alsós énekkar

Alsó tagozatunkon az énekkar játékos formában működik.

A foglalkozásokon csendjátékokat, ritmusjátékokat, népi gyermekjátékokat játszunk. Vidám gyerekdalokat, népdalokat, kánonokat, kétszólamú énekeket énekelünk. Érdekes, zenéhez kapcsolódó videókat, filmrészleteket nézünk.

Mert a zene, a jó zene fejleszt.

Fejleszti a kommunikációs készséget, egymásra figyelést, mert éneklésnél figyelni kell a közös tempóra, szövegre, hangerőre.

Fejleszti az érzelmi intelligenciánkat, mert éneklés, zenehallgatás közben érzelmeinket használjuk.

Az agyféltekéket összerendezi, mert éneklés, zenélés közben egyszerre dolgozik a bal oldal, ami a ritmust, a dallamot , és a jobb oldal, ami az általuk kiváltott érzelmeket koordinálja.

Sőt....

Cikk folytatása

Magyar nyelvi előkészítő

Belovicsné Kovács Szilvia

A továbbtanulás minden nyolcadik osztályos tanuló életében meghatározó. A középiskolákba való bejutás egyik feltétele a központi felvételi megírása magyar nyelvből és matematikából. A legtöbb diák számára ez az első komoly megmérettetés, ezért érdemes időben elkezdeni felkészülni rá. A tanórai kereteken kívül erre lehetőséget biztosít a magyar nyelvi előkészítő is.

Ez olyan foglalkozás, amely segítséget nyújt a nyolcadik évfolyamosok számára a felvételire történő még alaposabb felkészülésben. Tematikája illeszkedik a felvételi feladatsorokéhoz, így alkalom nyílik a felvételi feladattípusainak – magyar nyelvi, szövegértési, valamint szövegalkotási feladatok – gyakorlására. Az előkészítőn használt feladatlapokat mindenki megkapja, azok gyűjtésére egy mappa javasolt.

A foglalkozások az első félévben heti rendszerességgel 45 percben zajlanak a tanítási órákat követően, általában a 6. vagy 7. órákban. Az előkészítőkön való részvétel szándékát tanév elején kell jelezni. A csoport tagjainak száma általában 10-20 fő, az alacsonyabb létszám az egyéni és egyedi problémák megoldását is jobban lehetővé teszi.

Bábszakkör

A Botev iskolában 2004-ben kezdtem el az első bábcsoportommal foglalkozni. A gyerekek az 1-4. osztályokból érkeztek, s az évek folyamán több alkalommal megmutathatták tehetségüket. Gyakran léptünk fel iskolai rendezvényeken, a Comenius projekt és a német nemzetiségi tagozat szervezésében többször örvendeztettük meg az óvodásokat. Német nyelvű előadásunkkal megyei versenyen szereztünk rangos minősítést.

A szakkörben részt vevő gyerekek a mindennapokban egy nyugalmas kuckóra lelnek, ahol meghallgatják egymás örömét és bánatát. Az önálló véleményalkotás gyakorlása, a saját ötleteik elfogadtatása közben tanulják meg egymás személyiségét tisztelni. Észreveszik, hogy a bábelőadás sikerességének érdekében együtt kell működniük, végig ki kell tartaniuk.

A műhelyben komplex módon fejlődnek a gyerekek készségei, hiszen ebben a műfajban együtt él a zene, a képzőművészet és az irodalom. Az alkotás folyamata pedig kreativitásra ösztönzi őket.

A bábozás csodájának felfedezése közben feloldódnak a bennük lévő feszültségek, fejlődik a szókincsük, szép kiejtésük, kézügyességük, gazdagodik az érzelemviláguk.

A bábjáték öröme, a hosszas munka utáni közös siker átélése mindig arra ösztönzött, hogy a mai világunkban is szükség van ilyenfajta értékteremtő, alkotó tevékenységekre.

 

 

Nagyné Jakucs Erika

Cikk folytatása

  • 1
  • 2