Könyvtár

Tájékoztató

A könyvtár az iskola főépületének emeletén működik, mindenki számára jól megközelíthető helyen található. Kedvelt helyszíne a szabadidős tevékenységeknek, értekezleteknek, megbeszéléseknek is. Alapterülete: 60 m2. A könyvtár egy kisebb kézikönyvtári részből és egy tágas szabadpolcos részből áll.

A könyvtárban jelenleg három számítógép található, mindegyik internetes elérhetőséggel rendelkezik. Ebből kettőt a tanulók, illetve az iskola dolgozói használhatnak, egy pedig könyvtárosi munkagép. Ezen kívül egy digitális tábla is a könyvtár felszereléséhez tartozik.


Könyvtárhasználati szabályzat 

Az iskolai könyvtárból az iskola minden tanulója és dolgozója (nevelők, technikai dolgozók) kölcsönözhet. Az iskolába való beiratkozással minden tanuló, illetve a dolgozói jogviszony létesítésével minden dolgozó automatikusan a könyvtár tagjává válik, egyidejűleg kötelezettséget vállal a könyvtári szabályok betartására.
A könyvtárban a tanuló kizárólag könyvtáros jelenlétében vagy nevelői felügyelettel tartózkodhat.

A beiratkozás és a szolgáltatások igénybevétele díjtalan. Az elveszített vagy megrongált dokumentum pótlása az olvasót terheli. Ez esetben az olvasó köteles ugyanannak a dokumentumnak egy másik, kifogástalan példányát a könyvtár számára beszerezni. Ha ez nem lehetséges, akkor az olvasó köteles  a dokumentum beszerzésének illetve pótlásának mindenkori költségeit megtéríteni.

A kölcsönzött könyveket a tanulóknak legkésőbb a tanév zárásakor (június első hetében) vissza kell hozni. Nyáron a könyvtár zárva van.

A szolgáltatások a nyitvatartási időben vehetők igénybe.

Az olvasó az iskolával fennálló tanulói, dolgozói jogviszony megszűnése előtt könyvtári tartozását rendezni köteles!

Cikk folytatása

A következő mérföldkő - 2016

2016-ban az intézményben folyó tehetséggondozó munkát elismerve, a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége ismét akkreditált kiváló tehetségponttá nyilvánította iskolánkat.

Ez a minősítés a „kék iskolában” évtizedek óta zajló tehetséggondozói munka elismerése. Iskolánk idén ünnepeli alapításának 45. évfordulóját, melyre különböző programokkal készül. Amiben különösen kiemelkedünk: a nyelvoktatás, a művészeti oktatás, a sport és a néptánc. Ezeken a területeken folyamatosan, töretlen sikereket aratnak tehetséges diákjaink. Az évforduló kapcsán, több területen is bemutatkozhatnak rátermett tanulóink. A nálunk folyó tehetséggondozás eredményességét továbbtanulási mutatók is igazolják. Az előző tanévben diákjaink 71%-a gimnáziumban, 24%-a szakgimnáziumban és 5%-a szakközépiskolában folytatta tanulmányait. (2018)

Az alapozó szakaszban és felső tagozaton is nagy hangsúlyt fektetünk a tanuláshoz szükséges képességek fejlesztésére, az erősségek feltérképezése mellett a személyiség gyengébb oldalának támogatására. Az ötödik évfolyamon tanulásmódszertan segíti diákjainkat az eredményes tanulásban. Előszeretettel használjuk a játékpedagógia módszereit is, és a rendelkezésünkre álló „Botev Játéktár” logikai és fejlesztő társasjátékait. A boteves diákok három idegen nyelvet tanulhatnak: angol, német vagy francia. A természettudományok vagy a kézműves tevékenységek iránt fogékony gyerekek is támogató pedagógusokra lelnek iskolánkban. Szakmai munkánk hatékonyságát erősíti a családok, a szülők támogatása.

Büszkék vagyunk régi és új tanítványaink eredményeire a továbbtanulásban és a tanulmányi munka során, illetve a sportok, művészetek területén elért sikereire is!

A tehetségpontokról bővebben itt olvashat: http://geniuszportal.hu/

A folytatás - 2013

2013-ban kezdeményeztük akkreditációnkat. Ennek célja volt, hogy számba vegyük hol tart a Botev Tehetségpont szervezetének, kapcsolatrendszerének építésében, a tehetségsegítő feladatok ellátáshoz szükséges személyi, tárgyi feltételek megteremtésében. Az akkreditáció során szakértők látogatták meg iskolánkat, és személyes konzultációk alapján győződtek meg arról, hogy az intézmény megfelel-e a szakmai elvárásoknak. Az akkreditáció alatt az intézmények alapos ellenőrzésen estek át, amely kiterjedt személyi, dologi, dokumentációs ellenőrzésre is. Az elvárásoknak és követelményeknek a vártnál nagyobb sikerrel feleltünk meg. Így a tervezett Akkreditált Tehetségpont helyett, mint Akkreditált Kiváló Tehetségpont működhettünk tovább.

A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács által végzett akkreditáció hatalmas elismerést jelent. A három évre elnyert cím feltételezi, hogy a tehetségpontok tevékenységünket a jövőben ugyanolyan magas színvonalon végzik, mint eddig.


 

Miért volt jó Tehetségponttá válni?

A tehetségpontok fontos jellemzője, hogy hálózatba csatlakozva segítik egymás munkáját. Ez a segítő, támogató szándék jellemző kell hogy legyen, az egész tehetséggondozásra! Alapvető mind a gyermekek felé, mind a szakemberek egymás közötti munkájában. Nem a versengés a cél, hanem hogy megismerve a jól bevált módszereket, a tehetségígéreteket segítsük abban, hogy beválthassák a bennük rejlő lehetőségeket.

A regisztrációval pályázati lehetőségek nyíltak meg előttünk. Ezeket kiaknázva eszközökhöz, szakirodalomhoz is hozzájuthattunk, amelyek a későbbiekben is hasznossá váltak. Eddig a következő pályázataink nyertek:

  • NTP-OKA XXI – „Lámpás a tehetségekért” (Fülöp Krisztina, Rektor Dóra)
  • EFOP-3.2.1-15-2016-00001kiemelt projekt - „Tehetségek Magyarországa” (Zongor Klára)
  • Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata tanórán kívüli tevékenység támogatása (Zongor Klára)
  • EFOP-3.2.1.-15-2016-00001kiemelt projekt - „Tehetségek Magyarországa” (Györgyné Dankó Katalin)
  • NTP-MŰV-18-0152 - „Veszprém megyei Art-i-csókák” (Zongor Klára)

A Tehetségponttá válás előnyeiről bővebben itt olvashat.


 

A kezdet - 2011

2011 január elején iskolánk regisztrált tehetségpont lett. Ezzel bekerült egy olyan országos hálózatba, ami a tehetséggondozásra hangsúlyt fektet. A mi iskolánkban ez főleg nyelvi, matematikai-logikai művészeti és a sport területeken valósul meg. A regisztráció csak az első lépés volt. Ezután indult el a gyerekek és ezzel karöltve a tanítók, tanárok szempontjából is lényeges, tartalmi munka. Az érdeklődő kollégák közül többen hasznos, munkájukat megújító továbbképzéseken vehettek részt. A megismert módszerek segítségével könnyebben felismerhetjük és támogathatjuk a tehetségígéreteket. Ez fontos, hiszen a tehetség nem mindig tör utat magának, gyakran mellé kell állni, pártfogolni kell. Munkánk során a lehetőségekhez képest együttműködünk szakemberekkel; pszichológusokkal, logopédusokkal, tehetség-tanácsadókkal. Gyakran olyan iskolai keretek között nem, vagy csak nehezen fejleszthető képességeket, részképességeket kell felismerni, majd fejleszteni, amiben ezek a szakemberek lehetnek segítségünkre.

Létrehoztunk egy tanácsadói e-mail címet, melyen az érdeklődő szülők kaphatnak segítséget.
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Katus Marcell (4.a): Év végén

A Grincs szerint a karácsony nem jó, 
szerinted jó ha esik a hó?
A mézeskalács finom étel,
de a bejgliket se felejtsék el.
 
Jön a karácsony és az új év,
ekkor mondják BUÉK.
Én itt most csak annyit mondhatok,
KELLEMES ÜNNEPEKET KÍVÁNOK!
 
A karácsonyfa fényes és szép,
ettől  lesz gyönyörű az egész ég.
Szilveszterkor pezsgőt bontok,
én ilyenkor boldog vagyok!

4.b újság

Az újság megnyitásához kattintson a képre!

 

Diáktoll

Ezt a lapot azért hívtuk életre, hogy a Botev tehetséges diákjainak egy olyan fórumot biztosítsunk, ahol bemutatkozhatnak, írásaikat közreadhatják. Reméljük ezzel is segíteni tudjuk őket abban, hogy minél szélesebb körben megismerjék műveiket.

Ha iskolánk jelenlegi vagy volt diákja szeretné írásait megjelentetni, itt megteheti. 

Küldje el azokat Zongor Klára tanárnőnek a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre.